In dit FAQ artikel wordt voor de systeembeheerder duidelijk gemaakt hoe het probleem bij een gebruiker kan worden opgelost als er kolommen gemist worden in het SmartSync server scherm. Dit scherm wordt door de gebruiker gebruikt om bestanden te vinden die op de SmartSync Server of in Cloud zijn opgeslagen.
Dit probleem komt incidenteel voor en de oorzaak van is onbekend. Het Bestand | Openen | SmartSync Server scherm ziet er ongeveer zo uit bij openen:
Aan de rechterzijde is nog net de kolomscheidingslijn te zien. Soms staat deze lijn in het midden van het scherm. Door voorzichtig met de kolomscheidingslijn te schuiven kan de gewenste situatie hersteld worden.
Wanneer dit niet lukt biedt onderstaande werkwijze een oplossing.
Stap 1.
- Sluit Working Papers af
- Open de registereditor.
- Scroll naar beneden naar de sleutel: HKEY_CURRENT_USER\Software\Caseware International\Working Papers\2016.00\Settings. In de registereditor uit Windows 10 heb je de mogelijkheid om wanneer je de hierboven vermelde sleutel kopieert, deze te plakken in de URL balk net onder de menuopties.
- Zoek in de settings naar de tekenreekswaarde "ServerPageListCtrl" en verwijder deze.
- Start Working Papers. Deze tekenreeks waarde wordt automatisch aangemaakt met default waardes. De kolommen zijn nu weer terug.
- Sluit Working Papers weer af. Dit doen we omdat registerwaardes pas worden weggeschreven bij het afsluiten van Working Papers.
- Ververs de inhoud van de registereditor of open deze opnieuw. Je ziet nu dat deze waardes zijn gewijzigd.
Een methode om dit probleem bij gebruikers te voorkomen is door de registersleutel te exporteren in te laten lezen via een login script of GPO. Uit de praktijk blijkt dat vele kantoren dit al doen om paden en kolommen in saldibalans en dossier in te stellen. Omdat dit vaak is gebaseerd op bestanden uit het verleden is het goed om te controleren of ook vernieuwingen worden meegenomen zoals deze tekenreekswaarde. Voeg dit toe aan dat wat er al wordt uitgerold om een probleem als bovenstaand te voorkomen.