Als u gebruik maakt van een laptop of tablet met een hogere resolutie dan 1920 x 1080 kan het voorkomen dat wanneer u Citrix Workspace opstart, het hele scherm of een gedeelte zwart wordt. Daarnaast kan het ook voorkomen dat er witte balken/vlakken ontstaan. In dit artikel leest u wat u kunt doen om dit te verhelpen.
Het zwarte scherm wordt veroorzaakt omdat de computer niet overweg kan met de resoluties van de verschillende monitoren. Om het verschil in resolutie tegen te gaan maakt Windows gebruik van DPI-instelling die de applicaties automatisch aanpast.
Oplossing 1
Klik op uw bureaublad op de rechtermuis. Hier kunt u naar Beeldscherminstellingen.
Selecteer het beeldscherm waar u de instellingen voor wil aanpassen.
In dit zelfde venster kunt u de volgende instellingen voor het betreffende scherm aanpassen, waaronder de schaal verdeling.
Onderstaande instellingen kunt u testen. Zorg ervoor dat de monitor gelijk of 25% lager is ingesteld dan uw laptop of tablet.
Beste Resultaat | Acceptabel | Optioneel |
Laptop: 100% DPI | Laptop: 125% DPI | Laptop: 150% DPI |
Monitor: 100% DPI | Monitor: 100% DPI | Monitor: 125% DPI |
Oplossing 2
Wanneer u werkt met een laptop of tablet met één of meerdere monitoren, moet u er voor zorgen dat monitor 1 als hoofdmonitor ingesteld staat. Zorg ervoor dat uw laptop of tablet als secundair wordt gezien en dat de Citrix Workspace geopend wordt op het scherm waar u op werkt.