Accountantsverklaring
Cijferpresentatie
Resultaten
Financiële positie
Kengetallen
Grafieken
Fiscale positie
Jaarverslag
Balans
Winst-en-verliesrekening
Kasstroomoverzicht
Grondslagen
Toelichting op de balans
Toelichting op de Winst-en-verliesrekening
Verklaring
Overige instellingen
Assurance instellingen
Digitaal ondertekenen
SRA Benchmark
Data Export
Portaal instellingen
De onderdelen van de Instellingen kunt u op twee manieren benaderen:
- Via de keuzeknop naast het betreffende onderdeel in de menubalk of
- Door op de
-knop van het onderdeel te klikken.
Instellingen door gebruiker te wijzigen:
Met de knop aan de rechterzijde van ieder onderdeel geeft u aan dat de gebruiker de navolgende instellingen in een klantdossier kan wijzigen. Door op de knop te klikken, wijzigt u deze in
en kan de gebruiker de instellingen niet meer wijzigen.
Accountantsverklaring
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Cijferpresentatie
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Resultaten
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Financiële positie
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Kengetallen
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Fiscale positie
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Jaarverslag
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Balans
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Winst-en-verliesrekening
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Kasstroomoverzicht
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Grondslagen
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Toelichting op de balans
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Toelichting op de Winst-en-verliesrekening
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
Verklaring
Hier geeft u aan op welke plaats in het rapport de samenstellingsverklaring, beoordelingsverklaring of de controleverklaring wordt opgenomen.
U heeft hierbij de keuze uit de volgende opties:
- Standaard in accountantsverslag (instelbaar voor de gebruiker);
- Standaard in overige gegevens (instelbaar voor de gebruiker);
- Standaard niet opnemen (instelbaar voor de gebruiker);
- Vast in accountantsverslag (niet instelbaar voor de gebruiker);
- Vast in overige gegevens (niet instelbaar voor de gebruiker);
- Vast niet opnemen (niet instelbaar voor de gebruiker).
Hier kan de keuze gemaakt worden of de optie Was getekend als tekstvariable beschikbaar is in de ondertekening van de verklaringen.
Hier kan de keuze gemaakt worden of de herziene standaard 4410 in de samenstellingsverklaring opgenomen kan worden.
Overige instellingen
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Rapportage.
PDF's genereren in PDF/A-1 formaat
Dit onderdeel wordt onderhouden in de Content Editor Financials. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Achtergronden.
Assurance instellingen
Verklaring kunnen toevoegen
Bij Verklaring kunnen toevoegen moet op kantoorniveau worden aangegeven of de gebruikers de verklaring kunnen toevoegen aan middelgrote publicatiestukken of niet. Bij het aanvinken van deze optie krijgen de gebruikers in het SBR-rapportagedocument de optie om een verklaring toe te voegen indien het een middelgrote publicatiestuk betreft. Standaard staat deze optie uit en kunnen gebruikers deze optie dus niet kiezen.
Ondertekening kunnen toevoegen
Bij Ondertekening kunnen voegen moet op kantoorniveau worden aangegeven of er gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheid om vanuit CaseWare de ondertekening op te starten of niet. Standaard staat deze optie uit.
Handtekeningservice
Als er gekozen wordt om een ondertekening toe te voegen kan bij Handtekeningservice de leverancier gekozen worden die de ondertekening uitvoert. Daarnaast kan ingesteld worden of de gebruiker kan afwijken van de instelling die op kantoorniveau is gemaakt.
Afhankelijk van de gekozen leverancier zal aanvullende informatie moeten worden ingevoerd, zoals bijvoorbeeld een URL.
Digitaal ondertekenen
Hier kunt u aangeven of u gebruik maakt van digitaal ondertekenen met behulp van CoSign. Bij URL webservice CoSign kunt u een afwijkend adres ingeven voor de CoSign server. Dit is van belang indien u een eigen Webserver heeft draaien met de programmatuur van CoSign.
SRA Benchmark
Dit onderdeel wordt onderhouden in de CaseWare Connector Financieel. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Financials 2019.5 - Releasenotes.
Data Export
Dit onderdeel wordt onderhouden in de CaseWare Connector Financieel. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Financials 2019.5 - Releasenotes.
Portaal instellingen
Dit onderdeel wordt onderhouden in de CaseWare Connector Financieel. Meer informatie over deze instelling leest u in het artikel Financials 2019.5 - Releasenotes.
Met de knop sluit u dit onderdeel en keert u terug naar het beginscherm Home.
Met de knop Afsluiten sluit u de Inrichtingsmodule en keert u terug in het rapport. Hierbij worden de wijzigingen in de huisstijl opgeslagen. De instellingen in de Inrichtingsmodule gelden vanaf nu voor alle rapporten na een update huisstijl.