Documentmanager Beheerderstemplate
Basisinstellingen
Inrichting Financials
Triggeren netwerkcomponenten voor update
De Beheerderstemplate is ontwikkeld om de gehele inrichting van Financials op applicatiebeheerdersniveau te sturen. De Beheerderstemplate is te vinden in de map 'Beheerderstemplate' van de centrale Financials-omgeving.
De Beheerderstemplate dient u te openen met gebruikersnaam sup en wachtwoord sup of het door u gewijzigde wachtwoord voor sup.
Documentmanager Beheerderstemplate
De Beheerderstemplate is gelijk aan een klantdossier en wordt dan ook zo opgestart. Na het opstarten ziet u het volgende in de Documentmanager:
Basisinstellingen
Vooraf stelt u via Dossierinstellingen | Basis Instellingen de bestandspaden in waar de centrale locatie van de Library en CaseWare Content Editor Financials zich bevinden.
Door op de Centrale pad knop te klikken, kunt u navigeren naar de plaats van de centrale locatie van de Library.
Door op de Selecteer de Content Editor Financials (.exe bestand) knop te klikken, kunt u navigeren naar de plaats waar de CaseWare Content Editor Financials is geïnstalleerd:
Na selectie van de bestandspaden worden de opties Bijwerken en Afsluiten getoond. Met Bijwerken kunt u het document updaten naar de laatste geïnstalleerde versie en met Afsluiten sluit u het document.
Na het instellen van de bestandspaden sluit u het document en slaat dit op.
Inrichting Financials
Voor het werken met de Inrichtingsmodule of de CaseWare Content Editor Financials opent u het document Inrichting Financials.
Via de menukeuzeknop Content Editor of Inrichtingsmodule kunt het desbetreffende onderdeel opstarten. Met Bijwerken kunt u het document updaten naar de laatste geïnstalleerde versie en met Afsluiten sluit u het document.
Triggeren netwerkcomponenten voor update
Nadat u wijzigingen in de Inrichtingsmodule heeft gemaakt dient u, in het geval er sprake is van een client-server situatie, de wijzigingen door te voeren (synchroniseren) naar de werkstations. Dit doet u door middel van het document Triggeren netwerkcomponenten voor update. Open het document vanuit de Documentmanager.
U kunt per groep (checkboxen linker kolom) of individueel (checkboxen rechter kolom) een selectie maken van de onderdelen die gesynchroniseerd moeten worden. Na de selectie opent u de menukeuzeknop Overige functies en selecteert u Muteren van bestanden voor triggeren synchronisatie. Met deze actie wordt het bestand .MySCMServerInfo van een nieuwe datum en tijd voorzien. Het bestand .MySCMServerInfo is in iedere map van Financials aanwezig.
Achtereenvolgens komen onderstaande meldingen:
Na het openen van een willekeurig klantdossier wordt nu de synchronisatie van de server naar het werkstation gestart.
Is de gemaakte selectie niet juist, verwijdert u deze met de menukeuzeknop Overige functies en selecteert u Selecties ongedaan maken. Hierna volgt onderstaande melding:
Met Bijwerken kunt u het document updaten naar de laatste geïnstalleerde versie en met Afsluiten sluit u het document.