In dit artikel leest u hoe u de Caseware Connector Office kunt installeren. Ook leest u de minimale benodigdheden om de software goed te laten functioneren.
Geblokkeerde install
Het kan voorkomen dat na het downloaden het bestand is geblokkeerd en dat daardoor het installeren niet juist plaatsvindt. Controleer dit aan de hand van deze FAQ.
Minimaal benodigd:
- Caseware Working Papers 2021 of hoger.
- Alleen de desktop versie van Microsoft Office 365 wordt ondersteund in combinatie met Connector Office. De cloud versie wordt niet ondersteund.
Indien uw systeem hieraan niet voldoet, dient u eerst de benodigde software te installeren en in te richten zodat een goede werking kan worden gegarandeerd.
Installatie Caseware Connector Office
Dit programma moet op elke werkplek worden geïnstalleerd als er gebruik wordt gemaakt van een lokale installatie van Caseware Working Papers. Indien er op een server wordt gewerkt is een installatie op de server, waar ook de Caseware Working Papers installatie is geïnstalleerd, voldoende.
Nadat u de software heeft gedownload bladert u naar de locatie van het installatiebestand. Door dubbel te klikken op het bestand wordt de installatie gestart.
U zult als allereerste toestemming moeten verlenen voor de installatie, middels JA te klikken in het pop-up venster. Vervolgens ziet u onderstaand scherm.
De installatie vraagt niet om het instellen van een installatie pad. Dat is voor deze installatie niet nodig. Accepteer de licentievoorwaarden.
Vervolg de installatie en rond af.
Als er een hogere versie van Caseware Working Papers en/of van Microsoft Office wordt geïnstalleerd, dan dient u daarna opnieuw de Caseware Connector Office te installeren. | |
Indien u met andere invoegtoepassingen voor Office werkt en u heeft één van deze invoegtoepassingen verwijderd, dan kan het voorkomen dat de Caseware Connector Office niet meer zichtbaar is onder invoegtoepassingen in Microsoft Office. Wij raden u in dat geval aan om Caseware Connector Office te verwijderen en opnieuw te installeren. |
Als u onder Opties voor opstarten in Microsoft Excel heeft ingesteld dat het startscherm niet wordt weergegeven tijdens het opstarten van Microsoft Excel, dan kan het voor de laatste versies van Microsoft Office 2016 nodig zijn dat de Excel invoegtoepassing Analysis Toolpak moet worden ingeschakeld. Bij Microsoft Office 2016 is waargenomen dat er een blanco scherm wordt weergegeven bij het opstarten als deze extra add-in niet is ingeschakeld. Dit wordt in een nieuwe versie van de Connector Office aangepast. |
|
Voor het Silent installeren zie de informatie uit dit artikel. |