In dit artikel wordt beschreven hoe u via de beheerderstemplate de Content Editor kunt opstarten en hoe de diverse paden in worden gesteld.
Let op: Dit artikel is alleen relevant voor Managerproducten van 2018 en lager. Vanaf de manager 2019 is er geen Beheerderstemplate meer aanwezig. De Content Editor Managers 2019 kan direct worden gestart door de geïnstalleerde applicatie CaseWare Content Editor Managers 2019.exe te openen.
De kantoorinstellingen en aanpassingen worden in een aparte template ingesteld, de beheerderstemplate. Deze kunt u vinden in de map: Server\Manager Template\Beheerderstemplate\ en heet beheerder.ac.
De beheerderstemplate heeft enkel een padverwijzing naar de serverlocatie. Door middel van het synchronisatieproces worden de aanpassingen over alle werkstations verspreid.
In de beheerderstemplate zitten 4 documenten te weten:
- 6.1.1 Padinstellingen
- CCEM CaseWare Content Editor Managers
- RM01 Inrichting kantooromgeving Manager
- TRIGGER Triggeren netwerkcomponenten voor update
In dit artikel zullen we enkel ingaan op de documenten 6.1.1 en CCEM, aangezien deze benodigd zijn om de Content Editor op te starten.
Stap 1: Padinstellingen in de beheerderstemplate
Dubbelklik op document 6.1.1 Padinstellingen. Het CaseView-document wordt geopend en u ziet het volgende scherm:
Door op de button met de drie puntjes te klikken kunt u bladeren naar de hoofdmap van het Manager product op de server bijvoorbeeld CaseWare Samenstel Manager 2016.
Met behulp van het tekstmenu Afsluiten kunt u het document opslaan en sluiten.
Stap 2: Starten content editor Managers
De content editor Managers is een aparte applicatie waarmee u op kantoorniveau de volgende instellingen kunt verrichten:
- Muteren werkprogramma's / checklisten;
- Muteren vragenlijst;
- Beheer posten en processen;
- Koppelen sectiememo's aan topmemo;
- Tags;
- Rollensets;
- Beheersing;
- COS lijst;
- Basisinstellingen;
- Herstelfuncties.
De instellingen kunnen variëren al naar gelang het soort Manager en de Contentprovider.
Om bij bovengenoemde opties te komen dient u eerst het pad in te stellen naar de directory waar u de CaseWare Content Editor Managers 2016.exe heeft geïnstalleerd.
Dubbelklik hiertoe op het document CCEM CaseWare Content Editor Managers om het document te openen.
Klik op de button met de drie puntjes om te bladeren naar het pad waar u CaseWare Content Editor Managers 2016.exe heeft geïnstalleerd. Klik hierna op tekstmenu Starten rechts bovenin om de Content Editor te starten. Klik in het pulldown menu vervolgens op Starten Content Editor Managers.
Stap 3: Paden instellen in de content editor
Kies in de Content Editor voor menu: Bestand-> Padinstellingen.
U komt in het volgende scherm:
Instellingen naar de netwerkomgeving
U dient hier te browsen naar de hoofdmap van het Manager product op de server, u selecteert de gewenste template en geeft het wachtwoord voor de superuser op.
Scanboxinstellingen
Indien u gebruik maakt van de scan inbox functionaliteit dient u hierbij de locatie van de scan inbox weer te geven.
Instellingen t.b.v. de communicatie met Scienta
Indien u gebruik maakt van de Scienta koppeling geeft u de doel URL op en de bijbehorende licentiecode die verstrekt is door Scienta.
Groepscontrole instellingen bij gebruik van Smart Sync Server
De groepscontroletechniek wordt enkel gebruikt bij de Controle Manager producten.
Indien u gebruik maakt van Smart Sync Server moet u de checkbox bij Gebruik van Smart Sync Server aanzetten.
Vervolgens dient u de paden in te stellen en bij:
- De locatie van de webserver ingeven;
- De locatie van de dossiers op de SmartSync Server opgeven;
- De locatie op te geven waar in- en outbox kunnen worden aangemaakt. Let op dat dit een locatie op de server is, waar gebruikers minimaal lees- en schrijfrechten hebben. Dit is meestal niet de locatie van de webserver, omdat daar vaak beperkte rechten gelden voor de gebruiker.
Voor de verdere verwerking van SmartSync verwijzen wij u graag naar de desbetreffende artikelen SmartSync en de handleiding.