In dit artikel beschrijven we hoe de gebruiker de licentie kan overzetten naar een nieuwe werkplek. Onderstaand zullen diverse scenario's de revue passeren hoe te handelen.
Mocht onderstaande hulp niet voldoende zijn heeft u met een nieuwe installatie altijd 5 dagen de tijd om te werken met een niet geregistreerde versie. Wij vragen u wel om zo snel mogelijk met onze support afdeling contact op te nemen om de problemen op te lossen.
Situatie 1. De licentie moet definitief over naar een andere werkplek. Op de bestaande werkplek is de geregistreerde versie van Working Papers nog actief. Door Working Papers te verwijderen wordt de licentie automatisch teruggegeven aan de licentie server. Deze kan weer worden gebruikt om de nieuwe versie te registreren.
U handelt als volgt:
- Zorg ervoor dat het device connectie heeft met het internet.
- Ga naar Start | RechterMuisKnop | Programma's en Onderdelen
- Selecteer Working Papers en klik op verwijderen
- Zoek de autorisatiecode op in Caseware Cloud en gebruik deze voor het registreren van de versie die u op de nieuwe werkplek installeert.
Situatie 2: De licentie wilt u (tijdelijk) naar een andere werkplek verplaatsen. U doorloopt de volgende stappen:
- Zorg ervoor dat het device connectie heeft met het internet.
- Start Working Papers op de bestaande werkplek
- Kies in het menu voor "Licentie intrekken"
- Kies voor "Automatisch intrekken" en klik op volgende
- Gegevens die worden getoond zijn overgenomen van de gegevens zoals verstrekt bij registreren.
- Kopieer de Autorisatiecode of zoek deze later op in Caseware Cloud. Klik op "Volgende" en rond de wizard af.
- Ga naar de nieuwe werkplek en registreer Caseware Working Papers.
Situatie 3: U wilt een licentie hergebruiken voor een andere werkplek. Wanneer de bestaande pc niet meer toegankelijk is of Working Papers is niet op de correcte wijze is verwijderd (Zie situatie 1) neem dan contact op met support.
- Wanneer u de naam van de computer heeft en/of het unieke mailadres waarop de licentie is geregistreerd, dan kan een medewerker van support de originele licentie resetten. U kunt door gebruikte te maken van de bestaande autorisatiecode de licentie weer gebruiken
- Wanneer u de registratiegegevens niet heeft of deze niet heeft meegezonden bij het registreren dan zullen we afhankelijk van de situatie bekijken wat voor u de beste oplossing is. Dit kan zijn het verstrekken van een nieuwe autorisatiecode of het (tijdelijk) verhogen van het aantal licenties.