Na een upgrade in uw CaseWare on Azure - Manager is het van belang dat u als eerste uw kantoorinstellingen overzet. Dit kunt u doen door een databaseconversie uit te voeren. Hieronder worden de stappen toegelicht.
Databaseconversie
Deze stap is bedoeld om alle instellingen over te nemen die u in een eerder jaar van het manager product op kantoorniveau heeft verricht, zoals: beheersing, gewijzigde werkprogramma’s, toegevoegde werkprogramma’s, kantooreigen documenten etc..
NB: indien u converteert vanuit oudere jaren dient u de databaseconversies jaar voor jaar uit te voeren.
U dient in de beheerderstemplate dubbel te klikken op CaseView-document "RM01 Inrichting kantooromgeving manager producten”.
Om de kantoor database conversie te starten dient te klikken op tekstmenu optie "Starten" | "Converteren kantooromgeving":
U krijgt dan een scherm te zien waarin staat aangegeven wat er gaat gebeuren. In hoofdlijnen komt het erop neer dat de manager product kantooromgeving wordt gekopieerd van bijv. 2015 naar 2016 en overgezet wordt naar de structuur van 2016. Uw huidige manager product kantooromgeving 2015 blijft geheel intact.
Klik op de button “Start conversie”. In het volgende scherm dient u aan te geven waar de SRA Beoordelingsmanager vorig jaar en de manager product van het huidig jaar staan ten behoeve van de kopieerslag:
Let erop dat u bij beiden de server locaties aangeeft. Dit moet zijn:
C:\CaseWare\<Manager product vorige versie> en
C:\CaseWare\<Manager product laatste versie>
Klik hierna op "OK" en de conversie wordt gestart. Als de conversie afgerond is kunt u het programma sluiten.
Voor informatie over dossier conversie zie artikel Dossierconversie in CaseWare on Azure na jaarovergang