Om u goed van dienst te kunnen zijn vragen wij u, wanneer u een probleem constateert met het gebruik van de Connector Financieel en het importeren van saldi of grootboekmutaties, ons extra gegevens te sturen. Dit zodat wij uw probleem beter kunnen bestuderen en de bron van het probleem kunnen opsporen.
Het kan incidenteel voorkomen dat niet alle rekeningen worden meegenomen, boekingen ontbreken of dat saldi incompleet zijn. In onderstaand voorbeeld wordt uitgegaan van de situatie dat u bent ingelogd in het dossier waar u het probleem heeft gevonden. We gebruiken voor de toelichting hier de koppeling naar ExactOnline.
Om de bestanden aan te leveren doorloopt u de volgende stappen:
Stap 1:
Start vanuit uit Flashboard de Connector Financieel en kies dan boven in het menu voor Bestand. Dit doet u dus voor het starten van de import.
Klik op de optie: "Opslaan XML bestanden na upload". Menu verdwijnt dan, maar als je het opnieuw kiest dan wordt getoond dat de zojuist gekozen optie is aangevinkt.
Stap 2:
Vul de gegevens in voor importeren en start de import.
Stap 3:
Wanneer de import is afgerond kan het dialoogscherm worden gesloten. Mogelijk gebeurt dit automatisch, dit is iets dat door de beheerder kan worden ingesteld.
Stap 4:
Sla het dossier ingepakt op. U kunt het dossier uploaden in de Caseware Cloud omgeving.
De gekozen optie (Opslaan XML bestanden na upload) werkt maar 1 keer. Wilt u de bestanden een volgende import weer bewaren dan moet de optie opnieuw kiezen.
Wilt de dat de bewaarde bestanden worden verwijderd kies dan voor een volgende import in hetzelfde dossier onder Bestand voor de optie "Verwijderen tijdelijke bestanden na verwerking".