Het aanroepen van de gebruikersmodule voor Connector Financieel en Connector CRM, gebeurt via het Flashboard. Omdat de locaties van deze executables per klant verschillend zijn, moet u dit specifiek voor uw kantoor inrichten. Het instellen doet u door het bestand flashboard.xml op één werkplek te bewerken en vervolgens uit te rollen over de gehele organisatie.
Indien u gebruik maakt van de (Nieuwe) methodiek om Productpadinstellingen buiten dossier vast te leggen, dan is onderstaande uitleg niet meer van toepassing. De linkjes worden dan automatisch in het Flashboard getoond.
Het bestand flashboard.xml wordt gevonden in de map Flashboard in de Template folder op de installatielocatie van CaseWare Working Papers.
- U vindt dit meestal op de locatie C:\Program Files (x86)\CaseWare\Template\Flashboard, maar afwijkingen kunnen voorkomen.
- Het bestand opent u met notepad of varianten hiervan.
- Zoek de regel die begint met <!--// launch id="FINCONNECT" menu="FIN"> of <!-- launch id="FINCONNECT" menu="FIN"> en kopieer het gehele blok van <!-- tot </launch> en plak dit boven de bestaande regel die begint met <!--. Zo houdt u het voorbeeld intact.
<launch id="FINCONNECT" menu="FIN">
<displayname>Inlezen uit financieelpakket</displayname>
<file>Z:\CWLib\CaseWare Connector Financieel\CaseWare.Connector.User.exe</file>
<file>C:\CaseWare\CaseWare Connector Financieel\CaseWare.Connector.User.exe</file>
<arguments>"[CWNLCLIENTFILE]"</arguments>
</launch> - Verwijder vervolgens de !--//
- De tekst na <displayname> is de tekst die u in het Flashboard zult zien. U kunt dit naar wens aanpassen.
- De tekst na <File> moet u aanpassen naar de locatie(s) op uw systeem. U ziet hier dat er meerdere locaties ingegeven kunnen worden. De eerste executable die wordt gevonden zal worden gestart met de bijbehorende instellingen die in dezelfde folder staan.
- Wat achter <arguments> staat laat u verder met rust. Voor het instellen van de Connector CRM kopieert u het zojuist aangepaste blok en plakt dit hieronder.
- Maak aanpassingen conform onderstaand voorbeeld. Alleen de dik gedrukte tekst aanpassen. De rest laat u intact.
<launch id="CRMCONNECT" menu="FIN">
<displayname>Connectie CRM</displayname>
<file>Z:\CWLib\CaseWare Connector Financieel\CaseWare.Connector.Documents.exe</file>
<file>C:\CaseWare\CaseWare Connector Financieel\CaseWare.Connector.Documents.exe</file>
<arguments>"[CWNLCLIENTFILE]"</arguments>
</launch> - Wanneer op het werkstation waar u dit heeft aangepast in het Flashboard de koppeling naar de Connector Financieel en CRM werkt, kopieert u het Flashboard.xml bestand dat u zojuist heeft aangepast naar de server locatie waar de CaseWare producten staan in de folder : …\\ CaseWare\CaseWareServer\Dashboard\Flashboard en overschrijft het bestaande bestand. Hierna bladert u een niveau hoger …\\ CaseWare\CaseWareServer\Dashboard opent het bestand .MySCMServerInfo en slaat dit opnieuw op zodat datum en tijd stempel aanpast en in de volgende synchronisatieslag wordt meegenomen.