Het inlogscherm Exact Online in Connector Financieel blijft opkomen na ingeven van juiste inlognaam en wachtwoord. Dit heeft te maken met de instelling van het al dan niet accepteren van cookies. Hieronder leg ik uit hoe u dit kunt controleren en aanpassen.
Alle schermafdrukken zijn gemaakt met Internet Explorer 11.
Werkt u op een centrale server, RDS / Terminals Server / Citrix, zijn dan veel gehoorde benamingen, dan dient u het volgende te doen.
Open Internet Explorer: | |||
Klik op het instellingen wieltje | ![]() |
||
Ga naar Internet options/Internetopties | ![]() |
![]() |
|
Klik op tabblad Privacy en controleer of het schijfje staat op Alle cookies blokkeren / Block All Cookies | |||
Zet het schuifje naar Normaal / Medium en klik op OK | ![]() |
![]() |
Mogelijk dat u deze aanpassing niet zelf kunt doen, vraag dan uw systeembeheerder om hulp
Wanneer u dit probleem heeft in een Windows 10 omgeving dan ziet het instellingenscherm er anders uit en moet u een andere keuze maken.
Open Internet Explorer: | |||
Klik op het instellingen wieltje | ![]() |
||
Klik op tabblad Privacy en daarna op de knop Geavanceerd / Advanced | |||
Controleer of er een vinkje staat in Cookies per sessie altijd toestaan / Always allow session cookies | ![]() |
![]() |
|
Wanneer dit niet het geval is dient u het vinkje te zetten en het scherm via OK te verlaten. |
Nadat u de juiste instellingen heeft toegepast moet het probleem met inloggen in Exact Online via Connector Financieel verholpen zijn.