Vanuit het SBR Rapportage document kunt u een XBRL-instance genereren ten behoeve van de publicatie bij de Kamer van Koophandel of SBR Nexus. Het kan echter voorkomen dat de verzending hiervan een foutmelding oplevert. Hieronder leest u hoe dit kan worden opgelost.
Zodra er geen validatiefouten meer aanwezig zijn kunt u onder de button Connect kiezen voor xbrl verzenden. Soms verschijnt dan de volgende foutmelding "Fout bij het laden van de taxonomie: het opgegeven object is niet gevonden." ("Error loading the taxonomy: the system cannot locate the object specified.") Daarna komt de melding "Export van xbrl instance niet geslaagd: leeg bestand. Graag het document bijwerken en opnieuw de export uitvoeren." ("Export of xbrl instance did not succeed: empty file. Please update the document and try the import again.")
Vaak kan dit, zoals de foutmelding al aangeeft, worden opgelost door de SBR rapportage bij te werken en de actie opnieuw uit te voeren. Indien er een storing is kan het bovendien een paar uur duren voordat de rapportage weer verzonden kan worden.
Update van de taxonomie
In enkele gevallen is deze foutmelding een structureel probleem. Om dit op te lossen hebben wij een nieuwe versie van de taxonomie beschikbaar gesteld waarmee er niet langer een actieve internetverbinding nodig is voor het genereren van de XBRL-instance.
U kunt de nieuwste installatiebestanden downloaden van downloadpagina van Taxonomieën.
Caseware on Azure
Indien u dit probleem ervaart en gebruik maakt van Caseware On Azure dan kunt u contact opnemen met Caseware Support.